….. a co se událo.
Asi jako každý kluk,co doroste do patřičného věku,tak před pubertou,začne pokukovat po jiném přibližovadlu než jsou vlastní nohy nebo šlapací kolo.Tím začala anabáze,trápení a hlavně štastný chvilky,když jsem si ze začátku potajmu,pak už legálně,začal pujčovat od táty pionýra či fichtla nebo dachla.Nebo jak všelijak se tomu kouzelnýmu zázraku zkracování vzdáleností socialistické ekonomiky říkalo.
Po čase jsem se i finančně zmohl na svůj kousek a začal jako každý ladit.Jiná barva,seřízení brutálního výkonu motoru a nějaký ty nezbytný serepetičky. 🙂 Pak přišla na řadu ČZ 175 Oilmaster.Při zajíždění novýho válce se mi,nevim jak,zadřít fungl novej píst a rozlámat kroužky.Tatík mně s obavama naší Oktávkou odtahnul domů.Tady číza spokojeně usnula a po čase odjela na vozíku k dalšímu majiteli.Co s ní bylo dál už nevim.Dál už byla jen auta a o motorky jsem se nějak moc extra nezajímal.
Po nějakém čase,asi 8-10 let,kdy jsem už žil s mojí manželkou,se mi jednoho dne zeptala,jestli bychom si nemohli pořídit nějakou motorku.Jelikož to už bylo po revoluci,tak 2takt odpadnul z výběru.Takže 4takt a začalo shánění informací a dostupných zkušeností jak samotných motorkářů,tak v tisku a částečně i na netu.
A najednou to přišlo jak blesk z čistého nebe.Manželka mermomocí chtěla do Klatov na nákupy.Jelikož bylo asi volno či co,tak jsme jeli.Celou cestu nic neřekla a ani se neprořekla,můra jedna. 🙂
Zajeli jsme k jednomu bazaru s motorkama,kde stála pěkná starší motorka.Docela srdeční záležitost na první pohled.Honda CBX 650E z roku 1984.Aspon pro mne.Trochu jsem ji rozpačitě okouknul a že půjdu do krámu se podívat aspon na věci,co tam měli.Skoro hned jsem byl lehce vykázán a že mam počkat venku.No co,poslouchat se musí.Za okamžik přišla drahá polovička s prodavačem.A že jestli si tu modrou potvůrku nechci sám zkusit projet.No,nedalo mi to a tak jsem souhlasil.Byla mi zapůjčena helma a rukavice,kdyby něco a přibližně ukázána cesta,kde se nechá trochu projet.S obavami a nevěřícně jsem na motorku sednul,shodil ji ze stojánku a prodavač mi řekl,kde co je a jak nastartovat.Co říct.Projel jsem ji,přijel na místo plný dojmů a na optání CO? jsem souhlasně kývnul.Podepsala se smlouva,zaplatilo,dokoupily takový zbytečnosti jako helma,oblečení,boty a tak.Kdo motorku má,tak ví o co jde.
A pak to začalo.Shánění dostupných informací,který skoro nejsou,pokud neumíte anglicky.Když jsem s ní byl prvně v servisu,ani na mou lásku neměli mikrofische a vcelku pracně je sháněli skoro 2 měsíce.Tímto bych chtěl vzdát hold a poděkování firmě Honda Hornát,která mi vždy pomohla a motorku rozhejbala k lepšímu.
V současné době mam motorku asi 7mým rokem.Časem jsem koupil další,která skončila na náhradní díly,jak pro mne,tak pro další motorkáře,kteří si tuhle krásku časem pořídili,když jsem první info o ní umístil přes kamaráda z Mostu na net na stránkách www.sweb.cz/jirkacbx .V současné době mam povědomí asi o cirka 10 kouscích,které brázdí silnice naší republiky a i okolních států.
A pokud se někomu tahle motorka zalíbí,mohu ji jen vřele doporučit.
Krásný řadový 4válec s hydroštosy (neštelují se ventily),pěknou nádrží,i ta sportovní a hlavně náhon zadního kola kardanem.A navíc se spotřebou kolem 4-5 L,podle toho,jak moc chcete rychle jet.
A jak jednou řekla drahá polovička,“Pokud pujde motorka z baráku,klidně si začni balit věci“.Tak moc se manželce líbí a nejen jí,že její prodej je skoro nemyslytelný.Je to právoplatný člen rodiny,bez něhož by to asi už nebylo ono.Když si vezmu,jak se každý o tu svou přes zimu a sezonu stará a této stačí jen dobrý olej a benzin a vždy Vás doveze kam chcete,je to plně pochopitelné.
A na závěr aspon jedna fotečka toho zázraku.