Na dnešní den jsem měl domluvenou jednu menší předváděčku.
V očekávání jsem narychlo po příchodu z práce zdlábnul 2 rohlíky s máslem a salámem,přečet noviny a čekal na odvoz,kterej zajištoval MartiN.Pak přišla ta věc,kterou jsem nepředvídal.Přijel včas 😀
Ale abych to upřesnil.Jedná se o benzínáka 1:5 od fy FS Racing,který se v poslední době tolik objevuje třeba na modelbazaru a je chápán jako kopie tureckého MCD.V tomto případě šlo o typ monstr.
Ale člověk míní a elektrickej trpaslík bejvá občas jinýho názoru.A zrovna dneska.Nebo teda předevčírem.Na monstru odešlo servo řízení,což jsem se dozvěděl až po příjezdu na místo setkání.Jako závada bylo klasifikováno vyhoření FETů v desce serva.Normálně se propálily plošnákem.Až trochu později,když přijel ten správnej člověk,jsem se dozvěděl,že elektronika stojí za 2 věci a hlavně že serva nemaj koncový polohy.V naší branži věc docela potřebná.Ale to už jsem u popisu auta,takže další řádek 🙂
Takže serva jsme už probrali.Stojí za prd,takže nový na řízení a plyn.Cirka 4 000 za nový.To pořád jde.Dál a to rádio.Docela dost průser.Nějaká obyč vysílačka,nejspíš na 27MHZ a AM.Takže taky dost ve spojení s benzínákem nepoužitelný.Tudíž nákup lepší,třeba jetý.Lepší rádio je i v RTR Savíkovi.Nebo použít svoji stávající.Nakonec předváděcí jízda ani nekonala,ale jestli se nějak domluvim,tak jistě bude a pak i video.
A ted k podvozku.Když jsem ho viděl,skoro mně sklapla čelist.Hned na první pohled je vidět,že je na červený části použit lepší plast než u MCD.Zkouška rýpnutí nehtem do materiálu mně o tom přesvědčila.Je o moc víc gumovatější než u MCD,který je spíš víc tvrdej plast.I při nechtěným 🙂 zkusmým ohybu pracujou červený části líp.Ramena a všechny ostatní černý díly,jako parohy a tak,jsou o něco pružnější a masivnější než u MCD a zčásti i než u FG.Podle slov majitele je použito na plasty plněná směs plastu a vlákny něco jako od Tamiye.Co probíhaly zkušební jízdy beze mně,tak kluci chytli přímo na přední levý spodní rameno obrubník či šutr v plný jízdě a auto jen odskočilo a rameno drží.Viděl jsem na něm i ty šrámy a opravdu drží.Šasí je z nějakýho,asi 4mm silnýho,materiálu a kroutí se v ruce nějak míň než šasí od Mardera.Stříknutý neurčitou barvou,která dost drží,na spodku moc šrámů nebylo a loupat se mi ji nechtělo.To už by bylo moc vidět 😀 Celková koncepce,uchycení a montáž všeho do sebe je na dost dobrý úrovni.Takže materiálově mi auto na pohled a omakání sedlo.Líbí se mi víc než vana u MCD.
A pneu.Materiál tak nějak jako u 1:10 či 8 aut,silnější a na omak i lepivější než u MCD.Tam prej pečou pneu z obyč gumy jako na osobáky.Osobně by mi spíš vyhovoval materiál FS,jelikož pneu se líp poddá terénu a povrchu a nebude tolik odskakovat jako tvrdý gumy MCD.Zvláš ty,co jsem viděl a zkusil na MCD monstru.Fakt dost tvrdý.Ale třeba zas na drift kdekoliv s těmahle obludama bude lepší tvrdší materiál,na rallycros či do terénu bych radši použil FS.Materiál disků připomíná ten z disků od Ansmana či Carsona,Reely či podobně.Pružný,měkký,ale ne zas tolik,aby praskal či zlobil.Lexan na kastli je použit o něco silnější než u 1:10tinskoro jako u osmin,ale zas skoro poloviční než u cestovních FGček,kde je už dost silnej a rád praská.Unašeče na poloose jsou klasika FG kulatej 4hran,takže pneu je k výběru dost a při rozchodu /(vzdálenost mezi přední a zadní nápravou) furt se mi to plete :-D/ cca 520 mm je k dispozici taky dost kastlí.Jak od FG,Carson 1/5 či dalších.
A co na závěr?Po shlédnutí celku jako takovýho se mi auto líbilo o dost víc než MCDčko.Nevim proč,ale prostě jsem to tak cítil.Pokud bude zaměstnavatel dostatečně štědrý a muj plat bude slušný,nebudu váhat a FS auto radši koupim než o něco dražší MCD,kde jsem už slyšel nejednom zlomeným céčku či poloose.Sice koupim lepší serva,rádio vyhovující vcelku mam,tak pak nezbyde,než jen jezdit.A nakonec pár fotek.