… v mojim vozovým parku.
Jedná se o speciál pro crawling (lezení po skalách a v terénu) a trial AX10 Scorpion od fy Axial.A ani nevim proč jsem auto pořídil.Teda ponejprve.Když auto,spíš teda halda plastikových pytlíků se součástkama se v pátek přihrnula,bylo to hned o něčem jiným.Čím víc jsem auto skládal,začal jsem lehoučce před 4tou odpoledne v pátek po práci,a po skončení a letmým projetí v sobotu ráno kolem 2hý hodiny,bylo to,jako by na mně něco spadlo a omotalo si mně to kolem kardanu a všech hřídelí.Krásně poslušný auto,jede dost pomalu,abych ho stačil řídit a vyjede a vyleze skoro všechen terén,který mu určím a zkouším. 🙂
I když značka HPI je vcelku dost slušná a povědomí o materiálu a zpracování je dost na úrovni,nezbývá mi než ji trochu pohanit.V obrázkovým manuálu k autu je,ted přesně už nevim kde 🙂 ,menší chyba v číslování jednoho dílu.Ale selským rozumem se to v pohodě spraví.Další chybka je při poloze kardanů od převodovky k diferákům.Origo jsou tak,že při jízdě v terénu jistě rády nabíraj binec.Úprava spočívá jen v otočení,aby se do vysouvacích kardanů nedostávalo zbytečně moc bordelu.Dál je dobrý při kompletaci pneu vypustit vložky pneu,aby pneu dostaly bačkoroidní vzhled a při montování je spíš trochu udělat jako měkčí.Závaží do kol,bud cca 200g do pneu vpředu a asi 40-60g vzadu,přesněji se osvědčily kulatý diabolky do vzduchovky nebo nalepit na disk závažíčka pro osobáky nebo do mezery mezi diskem a stahovacím kotoučkem nacpat kus upravenýho olova potřebných rozměrů.
Aku jistě ne na desku až na vrcholu,ale spíš přidělat stahovačkama podél bočnic.Pak je lepší stabilita a auto je líp zatížený.Origo dodávaný pneu je nejlepší asi tak na ostřejší šutry.Na mech,píseček či další terén nic moc.
Takže jsem ráno v sobotu auto zprovoznil a před 7mou vstávaje jsem se začal vypravovat na muj první rc trial do Plzence.Napřed to nevypadalo nic moc,spíš teda nic ohledně mojí tělesný schránky 😀 ,ale nakonec jsem se do místa závodu dopravil a i po přemlouvání rěditele Kuby přihlásil s tim,že mi pujčil kastli,kterou jsem neměl sebou a podle pravidel je potřeba.
Markovi jsem teda úspěšně zhuntoval kastli na monstříka,počkal až se vytyčí tratě,pak se ředitel vykecal a mohlo se jít jezdit v sekcích.Úspěšně jsem byl přiřazen do třídy Off road s kluky Zouzalů s oranžovým Axikem.Vysvětlili mi na mou žádost víc polopaticky základní pojmy a náležitosti u první sekce a nabídli se,že pokud bude potřeba,budou mi radit.Nabídku jsem vřele s povděkem přijal a už se vyrazilo na trat.No,trat.Když jsem na to koukal prvně,připadalo mi to jako náhodný shluk barevných tyček porůznu rozstrkaných.Když se ale zadíváte pozorněji nebo do toho chaosu vjedete s autem,je to hned jiná a vše dává svuj smysl.Hlavně to chce nespěchat,přemýšlet jako u šachů aspon o metr dál,vědět co auto udělá a pak je to sranda.
Co budu povídat.3 sekce,2 kola,hafo adrenalinu,prima zábava a navíc kolem lidi,co je to baví a uměj si ty chvíle správně užít.Nakonec jsem skončil na bedně,skvělý 3.místo v třídě 😀 za Zouzaly.A za sebe můžu říct,že to byla příjemně strávená sobota,hlavně s báječným gulášem,zajištěným Jardou Dvořákem,aspon co jsem si zapamatoval.
Takže mně v Plzenci na trialu neviděli naposled a třeba časem zaútočim i na horní pozice 😀 Axíka pilně upravuju,aby vylez skoro všude,ladim ruce pro lepší ovládání,ještě nalakovat kastli a skoro to bude.Případně pravidla pro trial i s kategoriema na www.mkkr.net