Nešlo to neudělat 🙂
Myšlenkou nějakýho povozu z mý stáje vylepšením o radlici nebo sněžné frézy jsem se zabýval vcelku dlouho.Bud nebyly potřebně těžký,schopný či slušný povozy v mojí garáži nebo nebyla slušná radlice či fréza na sníh.Jeliko se Axík lonskýho roku vcelku pochlapil na váhu cca 3.5 kila a u výrobce hračkových modelů Bruder jsem objevil pěknou radlici,dokonce s možností natáčet ve středovém čepu,bylo rozhodnuto.
Radlici za cca 199 Kč jsem objednal z ICshopu.Po čekání asi 10 dní,kdyměl jejich dodavatel novoroční inventruru,radlice dorazila.Moc pěkně zpracovaná,šířka asi 20 cm,co na šířku Axíka,nějakých 25 cm úplně stačilo.Rozšířit by jistě šla,ale nějak neni potřeba.Vcelku dostačuje.
Pak jen na přední části podvozku Axíka oddělat kousek hliníku pro vedení lanka od ručně ovládanýho navijáku,rozměřit předek šasí,kus duralovýho L profilu a pár šroubků.Vyvrtat potřebný díry pro šroubky,vše sešroubovat,nacvaknout radlici na mezibazmek od Brudera,používanýho k upevnění na jeho modely a mohlo se vyrazit na zkušební jízdu.
Tady konečně pár foteček 1 a 2
Otáčení nejspíš zůstane pořád na ruční pohon.Zvedání a pohyb dolů by časem mohlo obstarávat nějaký slabší servo,radlice je i přes přepákování vcelku lehká.Ještě bude potřeba upilovat dorazy,který radlici v maximální výškový poloze zablokujou a zůstane nahoře.Jen proto,aby šla zvedat a spouštět v plným rozsahu.Jinak auto by chtělo aspon o 2 kila přibrat na váze,aby to bylo tak nějak to pravý.Ale svou práci radlice s autem udělá přiměřeně slušnou,jen do vysokýho sněhu to moc neni.