trochu popis
Jelikož se mi už pár lidí ptalo,jak jsou kardany od Notyro sestavený,dávam sem ofocený rozkres,který trochu neuměle budu komentovat 🙂
Takže obrázek tady
Takže to vezmeme z levý strany obrázku.
Unašeč s 5kou dírou (na diferák nebo převodovku) se zajištěním 2ma červíky M3 na 1.5ku imbus posunutý o 90 stupnů.Docela by stačil i jeden.Pak je tu skládaný kříž,sestávající z kostky,2mm jehly (nový už budou mít plošku pro červíka) a M2 červík,na 0.9ku imbus,který se šroubuje do tyčky s dírou pro jehlu.
Dále je tu další unašeč,opět s dvojicí červíků M3,který drží zajíždějící tyčku kardanu,přes kterou se navléká plastová vložka se zámkem,která se po smontování speciál klíčem zajištuje do vnějšího těla kardanu.Vložka jednak zabranuje následnému rozpadnutí kardanu a druhák i omezuje vnikání nečistot do vnitřních drážek vnějšího obalu,kde běhají 8mm jehly,které mají osazení i v menší tyčce.Tím je vlastně zajištěn samotný přenos síly.Vnější obal není průchozí,proto i plastová spodní vložka,kvůli zamezení vniku nečistot.Na vrcholu vnějšku jsou oka pro tyčky kříže,druhý skládaný kříž a druh unašeč s 5kou dírou.
Na obrázku je kardan s délkou v provozním zasunutí/vysunutí 120-150 mm,který na Yotce používam ve 3ech kusech.Prostou změnou dýlky zásuvné tyčky je možný upravit potřebnou dýlku kardanu.
A snad neprozradim žádný tajemství,že po Novém roce by jste se měli těšit na vylepšený kardany.Jak v oblasti problematických M2 červíků,které by měly nahradit Torx (hvězdičkový) šroubky na zajištění jehel v kříži a i těla kardanů by měly být větší.