proč možná pochopíte v článku.
Před posledním trial závodem,když jsem dal nabíjet vysílačku,nějak moc mi nekorespondovalo napětí v rádiu s vybitou aku v autě.Že by se tolik aku v rádiu umravnily,po nějakých 8mi letech provozu? Panasonic NiMH 2600,určený pro výkonný aplikace,jako foták s bleskem a podobně.
Neznámo proč mně osvítil nějakej elektrickej škodolibík,že prý vybijeme trochu 🙂 Šahneme do šuplíku pro vybíjetko z žárovky H4 s překlemovanýma kontaktama a EJHLE,postupně se rozsvěcí žárovka,něco někde začíná smrdět umělou hmotou,nejspíš kolem žárovky a tužkovky se nám pěkně zahřejvají,až hanba. 🙁
A v tuto chvíli jsme rádi,že máme Nováka 🙂 Kdysi,nejspíš nezištně,kdoví jestli 😀 ,mi Ondra věnoval nějaký lepší kabely s různýma svorkama,takže zašátrat v regálu,vyndat krabičku a pospojovat systém kabelů trochu k vybíjení,ale hlavně k chlazení vybíjených tužkovek.
Fotka systému TADY s postupným popisem co a jak 🙂
Vysílačový pack tužkovek snad pozná každý 🙂 ,k němu přes Ondrovo kabely /to je teda blbě řečený,jako by mu SNAD ještě patřily 😀 / připojený ruční větráček pro rozfoukání grilu,lehce upravený.Větráček původně určený na provoz jedním velkým buřtem,zbytečnosti uvnitř zpacifikovaný,zalitej tavným lepidlem,který se při chlazení aku ani moc nehnulo 🙂 a i provoz na cca 11V ten motůrek zvládá s přehledem.Taky záleží jak dlouho.Potřebný provoz pro chlazení aku vydržel,tudíž mu čest a sláva.Krabice za aku jako odrazová plocha,aby se pack chladil z co největší části a plochy,papír pod větrákem,aby to moc nedrnčelo na stole a 12V H4ka jako podpůrný prvek,aby to foukalo kam má.
Pack už na nabíječce,tak uvidíme,kolik se do aku vejde a hlavně poděkování Ondrovi za pěknou stavebnici z kabelů i když slouží zcela jinýmu účelu,než jistě výrobce a i Ondra plánoval 🙂