Docela jednoduchý a funguje.
Před časem se na Tamiya foru probírala spínaná zpátečka přes nějaký docela složitý udělátka.
Trochu jsem koumal,pozeptal se elektrikáře u nás v práci a skoro bylo hotovo.Pokud bych to konečně udělal i na svým autě 😀
Takže.Vezmou se LEDky podle potřeby množství a barvy,většinou na zpátečku bílý.Zadělaj do kastle a vyvedou kabely.Přivedou přes konektory k motoru A PŘEHODÍ SE POLARITA.To je vcelku důležitý.Pokud by jste polaritu dodržely,LEDky odejdou nebo se aspon nerozsvítí.A ted ta MALIČKOST.Na jeden vývod,plus nebo minus,to už je jedno,se vloží dioda.Zkoušel jsem 2,co se dávaj do alternátorů u osobáku a běžělo to v poho.Jen se musí najít,kterým směrem dioda otevře obvod,aby nám zpátečkový světla nesvítila při jízdě dopředu nebo vůbec.Musí otevřít od motoru k LEDkám.Kapacita diod je docela nepodstatná,jejich velikost autu už neublíží.
Když zapojení zvládnul takovej diletant jako já,tak už to zvládne každej 🙂 Řešení vcelku levný a nenáročný.Jen holt další kabel k připojení.Obrázek zapojení nedávam,snad to pochopí každej.A v RCK je promovanej elektro chlápek,kterýmu to případně vysvětlim 😀 😀 aby to mohl vyrobit na všechny auta z klubu.
A trochu nových poznatků.Zpátečkový světlo funguje,jen bude třeba asi silnější odpor než 60 Ohmů.A možná i kondenzátor pro vykrytí špiček.Ale nějak extra třeba neni.Prostě to funguje a svítí.A pokud někdo moje zapojení pochopil blbě,podotýkám,že jsem předpokládal,že kdo napíchne světla a LEDky na přijímač,že k nim i přidá už odpor.A na www.hranol cz u Kramolínských jsou 2 články ohledně zapojení a nějaký zoušky.U mně zapojení funguje,nic moc extra nezlobí a svítí.